Kwiecień został uznany za Narodowy Miesiąc Umiejętności Finansowych w Stanach Zjednoczonych, aby podkreślić edukację finansową w całym kraju. W tym miesiącu inicjatywy są podejmowane nie tylko w celu edukacji Amerykanów na temat tradycyjnego sektora finansowego, ale również w zakresie kryptowalut.
Ostatnie badanie przeprowadzone przez Security.org wykazało, że odsetek osób posiadających kryptowaluty w USA wzrósł o 10% w zeszłym roku. Zgodnie z tym badaniem, 93 miliony osób posiada jedną lub więcej kryptowalut.
Nadchodzące wydarzenie Halving Bitcoin’a również wywołało zwiększone zainteresowanie Bitcoina (BTC). W związku z rosnącą popularnością aktywów cyfrowych w USA, eksperci branżowi uważają, że edukacja na temat kryptowalut staje się coraz bardziej konieczna.
Kendra Cole, współzałożycielka i dyrektor generalna Sparrow Finance, podkreśliła, że niedawne zatwierdzenie Spot Bitcoin ETFów w USA spowodowało, że aktywa cyfrowe stały się bardziej powszechne. Cole uważa, że osoby, a w szczególności kobiety i dzieci, powinny mieć lepsze możliwości edukacyjne dotyczące adopcji Bitcoina.
Odnotowując, że kryptowaluty stają się coraz bardziej popularne, giełda kryptowalut Coinbase również skupia się na edukacji kryptowalut w tym miesiącu. Przedstawiciel Coinbase podkreślił, że 87% Amerykanów chce zaktualizować system finansowy, a głównymi czynnikami tej niezadowolenia są opłaty i prędkość transakcji.
W międzyczasie firma BlackRock, gigant z branży zarządzania aktywami z siedzibą w San Francisco, niedawno wypuściła serię edukacyjną obejmującą Bitcoina. Seria czterech krótkich filmów skupia się na różnych tematach związanych z Bitcoinem i jest dostępna na oficjalnej stronie internetowej BlackRocka.
Edukacja na temat kryptowalut staje się coraz bardziej istotna na całym świecie, zatem wiele inicjatyw jest uruchamianych w różnych regionach. Przykładowo, giełda kryptowalut Bitget niedawno ogłosiła, że przeznaczy do $10 milionów na projekt odpowiedzialności społecznej Blockchain4Youth.
Tether, emitent stablecoinów, niedawno również uruchomił inicjatywę edukacyjną na Bliskim Wschodzie, współpracując z dostawcą infrastruktury dla aktywów cyfrowych Fuze w celu zwiększenia świadomości cyfrowych aktywów wśród firm i osób prywatnych w Turcji, na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej. Pomimo rosnącej popularności edukacji na temat kryptowalut, pozostają pewne wyzwania związane z aktywami cyfrowymi, które mogą tworzyć bariery. Cole uważa, że największym wyzwaniem związanym z edukacją na temat aktywów cyfrowych jest pokonanie luki w wiedzy i pewności siebie, szczególnie wśród kobiet.
Chen z kolei uważa, że dynamiczny charakter branży kryptowalut stanowi wyzwanie dla większości osób, a jedynie osoby o wysokim poziomie ciekawości są w stanie skutecznie nadążyć za tempem rozwoju branży kryptowalut. W związku z tym zaleca, aby osoby chcące dowiedzieć się więcej o aktywach cyfrowych nie polegały wyłącznie na artykułach lub filmach wideo z książek czy internetu, aby w pełni zrozumieć branżę.