Strona główna » Stabilne kryptowaluty nie zostaną dołączone do ustawy o FAA – zdradza demokratyczny pracownik.
Stabilne kryptowaluty nie zostaną dołączone do ustawy o FAA – zdradza demokratyczny pracownik.

Stabilne kryptowaluty nie zostaną dołączone do ustawy o FAA – zdradza demokratyczny pracownik.

Planowane ustawodawstwo dotyczące stablecoinów nie zostanie dołączone do koniecznej ustawy o reautoryzacji Federalnej Administracji Lotnictwa (FAA) pomimo prób przedstawicieli Maxine Waters i Patricka McHenry’ego – ujawnił we wtorek anonimowy pracownik demokratyczny z Kapitolu.

Przedstawiciele z Senatu i Izby Reprezentantów nie są zainteresowani dodaniem przepisów dotyczących stablecoinów do ustawy o FAA. Posłowie USA zazwyczaj dodają mniej popularne przepisy do większych ustaw, które mają praktycznie pewne przyjęcie, licząc na poparcie bipartisanów dla swojej sprawy.

We wcześniejszym artykule Punchbowl News wspomniano o próbach Maxine Waters i Patricka McHenry’ego dotyczących przedstawienia liderowi większości w Senacie, Chuckowi Schumerowi, ich połączonego pakietu stablecoinów i FAA.

Zaproponowany w 2023 roku „Clarity for Payment Stablecoins Act” autorstwa McHenry’ego proponuje regulację stablecoinów w sposób zbliżony do sektora finansowego. Przewodniczący Komitetu Usług Finansowych Izby Reprezentantów nie jest jedynym autorem proponowanych przepisów dotyczących stablecoinów w Waszyngtonie, D.C.

Senatorowie Cyntia Lummis i Kirsten Gillibrand przedstawili „Lummis-Gillibrand Payment Stablecoin Act”, który pozwoliłby instytucjom depozytowym na szczeblu federalnym i stanowym być emitentami stablecoinów, a instytucje niefinansowe miałby nadzorować rząd federalny zachowując regulację na poziomie stanowym. Elizabeth Warren wyraziła szczególne zaniepokojenie zagrożeniami związanymi z praniem brudnych pieniędzy dotyczącymi stablecoinów.

Niejasne jest, kiedy lub czy w ogóle amerykańscy legislatorzy będą w stanie przeforsować ustawę dotyczącą stablecoinów przez Kongres. Wiadomości o tym, że prawdopodobnie nie zostanie ona dodana do ustawy FAA, bardzo zmniejszają szanse na jej zatwierdzenie.

Scroll to Top