Google rozszerzył niedawno swoje funkcje wyszukiwania, umożliwiając użytkownikom sprawdzanie sald portfeli kryptowalutowych na różnych blockchainach, w tym Bitcoinie, Ethereum, Avalanche, Optimism, Polygon, oraz Fantom. Wystarczy wpisać adres portfela, aby użytkownicy mogli zobaczyć saldo tokenów posegregowane według sieci oraz czas ostatniej aktualizacji.
To rozszerzenie następuje po wcześniejszym wprowadzeniu przez Google wyników wyszukiwania domen Ethereum Name Service (ENS), umożliwiających użytkownikom sprawdzenie sald portfeli za pomocą czytelnych nazw domen, takich jak „vitalik.eth” dla adresów portfeli Ethereum.
Google stale poszerza swoje funkcje związane z kryptowalutami od czasu wprowadzenia możliwości sprawdzania sald portfeli Ethereum w zeszłym roku. W maju 2023 roku Google zintegrował funkcję umożliwiającą śledzenie sald Etheru (ETH) konkretnych portfeli Ethereum bezpośrednio w wyszukiwarce Google, eliminując konieczność odwiedzania platform takich jak Etherscan.
To rozszerzenie zostało ułatwione przez Ethereum Name Service (ENS), który oferuje czytelne dla ludzi domeny, takie jak przykład.eth, które można połączyć z portfelami Ethereum. Użytkownicy mogą teraz wyszukać domenę ENS w wynikach wyszukiwania Google, a Google wyświetli saldo portfela powiązane z adresem blockchain, podlinkowanym do tej domeny, wraz z samym adresem. Informacje te pochodzą z Etherscan i odzwierciedlają najnowszy stan z chwili ostatniej zewnętrznej transakcji.
Oprócz Ethereum, Google rozszerzył swoje funkcje, pozwalając użytkownikom sprawdzać salda portfeli na wielu blockchainach, w tym Bitcoinie, Arbitrum, Avalanche, Optimism, Polygon oraz Fantom. Wyniki wyszukiwania pokazują saldo tokenów według sieci oraz czas ostatniej aktualizacji.
Włączenie wyszukiwania portfeli stanowi zmianę w podejściu Google do kryptowalut. Choć gigant technologiczny wcześniej zakazywał reklam związanych z Bitcoinem w 2018 roku, niedawno odwrócił tę politykę, pozwalając na reklamy związane z funduszami ETF (Exchange-Traded Fund) Bitcoina po ich zatwierdzeniu w styczniu. Znaczące produkty ETF od zarządców aktywów pojawiają się teraz w wynikach wyszukiwania.
Google niedawno przyjął nową politykę dotyczącą reklam kryptowalut, obejmującą promocje niedawno zatwierdzonych funduszy ETF Bitcoina.
Według Google, amerykańscy marketerzy mogą teraz reklamować produkty Cryptocurrency Coin Trust. Ta aktualizacja dotyczy „produktów finansowych, które pozwalają inwestorom handlować udziałami w funduszach posiadających duże zbiory walut cyfrowych.”
Zmiana tej polityki znacząco zmienia dotychczasowe stanowisko Google wobec reklam związanych z kryptowalutami. W marcu 2018 roku Google wprowadził całkowity zakaz reklam związanych z kryptowalutami, w tym reklam dla giełd kryptowalut, promocji ICO oraz porad dotyczących handlu kryptowalutami. Ten zakaz obowiązywał globalnie dla wszystkich kont reklamujących te produkty finansowe, na zasadzie podobnego zakazu reklamowego przez giganta mediów społecznościowych, Facebooka.